miercuri, 25 decembrie 2013

Arrivée du premier tram-train Avanto à Mulhouse et déchargement.



Mulhouse tramvai este de tramvai rețea care deservește orașul Mulhouse ( Alsacia ) și aglomerarea acesteia. Dat în funcțiune la 20 mai 2006 pentru primele două linii și la 12 decembrie 2010 pentru a treia linie, în același timp cu trenul-tramvai Mulhouse Vallée de la Thur care leagă Mulhouse de Thann .Articolul principal: Vechiul tramvai Mulhouse .
Traversarea a două tramvaie electrice în anii 1920.
Traversarea a două tramvaie electrice în anii 1920.

Mulhouse a avut prima rețea de tramvaie în 1882.

Ca în multe orașe franceze, această primă rețea a dispărut, victimă a concurenței automobilului , iar ultimul tramvai a circulat în Mulhouse în 1957.

Rețeaua actuală

Locul de tramvai Place de la République în 2006.
Locul de tramvai Place de la République în 2006.

Dar din cauza șocurilor petroliere și a preocupărilor tot mai mari legate de ecologie și poluare a aerului , Mulhouse, la fel ca multe orașe franceze, s-a gândit să se reechipeze cu o rețea de transport public curată, de mare capacitate. După ce inițial s-a opus proiectului, Jean-Marie Bockel , primarul orașului Mulhouse, a susținut în cele din urmă acest proiect, urmând exemplul Strasbourgului , cel mai mare oraș alsacian, care avea tramvai din 1994. Jean-Marie Bockel, tocmai a re- ales, a anunțat public ideea în 1995 și un studiu de fezabilitate a fost astfel lansat în aprilie 1997 

Sindicatul Intermunicipal de Transport al Aglomerării Mulhouse (SITRAM) a decis în mai 1998 să creeze o rețea care să cuprindă două linii de tramvaie și tramvai-tren - completată ulterior de linia urbană E  ; acesta din urmă necesită o anumită cooperare cu RFF pentru a asigura buna funcționare a serviciului, ceea ce duce la anumite alegeri tehnice: șine adânci pentru ca tramvaiele să poată circula pe rețeaua urbană și un ecartament de 2,65  m pentru a asigura interoperabilitatea perfectă a echipament, fără a fi nevoie să umpleți niciun gol între platformă și pragul ușilor, de exemplu 



Niciun comentariu: